maandag 9 april 2012

De trekker doet het niet










Joost Conijn: ''Maar dat maakt sleutelen vaak vervelend als een moertje niet losgaat.''
AL Snijders: ''Dat maakt het héél vervelend. Hij moet nu open gaan.''
(...)
JC: ''Maar hij loopt conisch, hè, die pool.''
ALS: ''Ja hij loopt conisch. Ja, verdomme, goed hè, dat je dat woord kent. Jij en ik, dat we zo'n woord kennen. Een heleboel mensen kennen dat niet, conisch. Bolkenstein, die kent dat woord niet. Begrijp je (...) Ik als proletariërsjongen uit de Apollolaan, ik weet gewoon wat een flens is. Op een pijp, dat is die kraag.''
JC: ''Weet je ook wat een baard is?''
ALS: ''Dat weet ik ook maar dat kan ik nu niet eh, hoe heet het (doorsleutelend). En ik weet ook wat de spoed is van een eh...''
JC: ''En vlees?''
ALS: ''Nee, dat weet ik allemaal niet Hier maak je me meteen weer een lul zoals die Bolkenstein is. Begrijp je? Metéén doe je dat altijd. (mompelt) Een baard... ''

Fijn, die manneneerlijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten